War of the Realms: Reclaim the Realms

Det har tagit mig ett bra tag att komma till detta inlägg, men nu är vi äntligen här. Varför det har tagit mig så lång tid var först och främst eftersom att jag märkte att jag hellre ville vänta tills alla nummer var släppta innan jag började läsa. Så det var vad jag gjorde. Sedan fick jag även för mig att jag ville börja om, istället för att fortsätta läsa där jag slutade, så det är precis vad jag gör nu. Börjar om. Jag tänker publicera recensioner av varje delmoment, för att sedan komma till en slutgiltig recension. Detta är del två, mina tankar om Reclaim the Realms.

Dessa inlägg kommer inte att vara spoilerfria. Det går att förstora bilderna genom att öppna de i en ny flik.


War of the Realms Act 2: Reclaim the Realms

War of the Realms #3
War of the Realms: War Scrolls #1-2
War of the Realms Strikeforce: The War Avengers #1
War of the Realms Strikeforce: The Land of Giants #1
Superior Spider-Man #8
Champions #5-6
War of the Realms Strikeforce: The Dark Elf Realm #1
Thor #13
War of the Realms: Journey Into Mystery #2-4
Unbeatable Squirrel Girl #44-45
War of the Realms #4
Spider-Man and the League of Realms #1-2
War of the Realms: War Scrolls #3
Spider-Man and the League of Realms #3
War of the Realms: Uncanny X-Men #2-3
Deadpool #13-14
Captain Marvel #6-7
Avengers #20
Asgardians of the Galaxy #10

Strikeforce innehåller War of the Realms' hittills roligaste nummer.

I den tredje upplagan av War of the Realms presenteras alla uppkommande lag som vi kommer att följa i Strikeforce serierna. Detta kan antagligen ses som både smart och slöseri av en huvudserie, och jag måste faktiskt säga att jag tycker det är det sistnämnda. Strikeforce hade kunnat presentera sina egna serier, och så hade vi kunnat fortsätta med berättelsen i War of the Realms. Detta tycker jag speciellt är tråkigt, eftersom att huvudserien verkligen är det som ska bära hela eventet.

Förutom introduktionen, har jag blandade åsikter kring Strikeforce. Det är tre olika nummer, The War Avengers, The Land of Giants, The Dark Elf Realm, och det är tyvärr ganska ointressant. Speciellt eftersom att det bara finns ett nummer av varje, speciellt eftersom de är så korta. Om det är något jag kan uppskatta med Strikeforce dock, så är det hur de binder ihop berättelsen. Alla dessa olika berättelser kan kännas överväldigande och väldigt distanserade, men Strikeforce för samman dessa. Speciellt i och med The Land of Giants, som på tal om ingenting även var ett väldigt underhållande nummer.

League of the Realms var en imponerande serie.

Om det var en karaktär som verkligen stod ut i just Reclaim the Realms, så var det vår alldeles egna Peter Parker. Spider-Man. Han fick ta en stor plats i Strikeforce för att sedan leda ett eget team i League of the Realms, samtidigt som han även existerade i huvudserien. Vad som alltid har varit bäst med Peter Parker, är hans mänsklighet. Hans ideal att vara friendly neighborhood Spider-Man, att utöva diplomati före våld. Detta är aspekter vi verkligen får träffa på, i League of the Realms. En tie-in som det slutade med att jag faktiskt verkligen tyckte om. Det var en bra samling av karaktärer. League of the Realms är en grupp som tidigare existerat i Thor tidningar med Thor som ledare, men jag hade gärna sett en nytändning med Spider-Man i ledet.

Deadpool förklarar War of the Realms.

Vad jag har upptäckt med att läsa War of the Realms, som jag tycker står ut ännu mer i Reclaim the Realms, är det faktum att serierna som skapas enbart för själva eventet (t.ex. Strikeforce, eller League of the Realms) är mycket bättre än när eventet integreras med redan existerande serier (t.ex. Deadpool och Squirrel Girl). Visst finns det undantag, men det beror bara på att jag redan tycker om serierna som tar ett uppehåll för att vara med i War of the Realms. Till exempel Captain Marvel. Visst tyckte jag om dessa nummer, men det var bara för att jag i vanliga fall även tycker om serien. Jag förstår att ett så stort event som detta behöver blomma ut i vanliga serier, men jag tycker lika gärna att de kan nöja sig med serier som direkt relaterar till eventet i sig. I detta fall Thor.

Next up - Midgard's Last Stand.

0 comments