Godzilla vs. Kong kommer bli 2021s bästa film, och andra tankar jag har haft i mitt huvud på sistone

Det här inlägget är bloggvärldens definition av ordet "idétorka". Jag vill skriva, men jag har ingen aning om vad jag ska skriva. Det är hur jag ser detta inlägg i mitt huvud. En samling av tankar jag vill ta upp, men som inte är tillräckligt stora för att fylla ett helt inlägg. Det bästa av det värsta. Småplock. Varsågoda.

1. Godzilla vs. Kong kommer bli årets bästa film

Om det här skulle vara vilket annat år som helst, hade jag inte givit Godzilla vs. Kong en andra anblick. Jag såg Kong: Skull Island och tyckte inte om den och jag klarade av tio minuter av Godzilla från 2014. Men detta är inte vilket år som helst. Detta är 2021, ett år där vi är svultna på film. Detta är 2021, ett år där vi behöver se en stor apa slåss mot ett förhistoriskt vattenmonster. Okej, Godzilla vs. Kong kanske inte blir årets bästa film, men det blir årets mest nödvändiga film.

2. Varför kollar jag på saker jag hatar?

Ibland funderar jag över om jag är felaktigt skapad. Varför? Jo, tackar som frågar, eftersom att jag förra veckan fick för mig att ge The Witcher en andra chans. Ni kanske funderar över varför detta får mig att ifrågasätta min existens? Jo, eftersom min åsikt om The Witcher är att det är en serie vars misogyna ursprung kompletteras med en notorisk medelmåttighet. Gång på gång försöker jag tvinga mig själv till att kolla på något jag starkt ogillar, gång på gång gör det mig mer bitter. Varför?

(Om ni funderar över hur det gick med min lilla The Witcher resa, så kan ni få utdrag från mitt försök till en säsongsrecension här och här. Spoiler: jag slutade kolla efter tre avsnitt).

3. Wandavision ger mig hopp

Wandavision är en väldigt speciell serie, och jag är inte helt säker på vad jag tycker om Wandavision än. Men Wandavision är Disney+ första egenproducerade Marvel-serie, och Wandavison ger mig hopp. Hopp för Marvels framtid, hopp för Marvels framtid på Disney+. Detta bevisar för mig att Marvel nu har en större möjlighet att ta risker, och att Marvel även är redo att ta dessa risker. Bra, det behövs.

4. Would I Lie To You är det finaste vi har

Om jag mår dåligt, får Would I Lie To You mig att må bra. Would I Lie To You är det finaste vi har. En brittisk panelserie, där målet är att gissa om det är lögn eller en sanning du hör. Med fantastiska Rob Brydon, med fantastiska Lee Mack, med fantastiska David Mitchell. Den fjortonde säsongen började precis, och förgyller nu min vardag. Vill du få dig ett gott skratt? Vill du ha något ångestdämpande? Något som vrider din dåliga magkänsla till något bra? Något som gör dig glad? Kolla på valfritt avsnitt av Would I Lie To You. 

5. Fate borde ha varit en W.i.t.c.h adaption, och min allmänna svårighet att hålla mig till en serie

Jag har väldigt svårt för att se klart en serie just nu. Jag har väldigt svårt för att se klart en säsong just nu. Den andra säsongen av A Discovery of Witches som jag längtat efter? Sett två avsnitt. Den fjärde säsongen av Carmen Sandiego? Sett fyra avsnitt. Det går inte. Mitt nästa försök kommer att vara Netflix nya serie Fate, vilket är en adaption av Winx Club. Jag var ett större fan av W.I.T.C.H när jag var yngre, och jag är helt inställd på att det här borde ha varit en adaption av det istället. Hade inte det fungerat mycket bättre? Tror seriens fall kommer att vara att det är en adaption av Winx Club, och därför kommer detta försök till att avsluta en serie antagligen inte heller fungera för mig,

0 comments