Emelie Karlsson: The Comeback Kid

Jag vet egentligen inte vad problemet är. Kontinuitet? Kanske. Motivation? Kanske. Allt jag vet är att jag vill, jag vill, vilket jag fortsätter att säga, men det går inte. Det känns ibland som att min vilja inte har en kropp. Inget kött och inget blod. Den existerar någonstans, likt en idé, men den har ingenstans att ta vägen.

Min vilja, jämförbart med en död kropp.
Härligt.

Jag vet heller inte vad det här är. Jag vet inte om jag försöker rädda ett sjunkande skepp, jag vet inte om jag försöker hålla ihop något som redan raserat. Men det är i alla fall ännu ett försök. Någon gång måste min vilja vara tillräcklig, och jag hoppas att det är denna gång.

Så, ha inga förväntningar, men här är jag, igen. Utan lärdomen att jag inte behöver publicera ett inlägg likt detta varje gång jag försöker ta mig tillbaka, men med Snyder’s Justice League rykande färsk i minnet och en stark vilja att klaga.

Det får duga.

0 comments