Böcker på min "att läsa" lista just nu

HEJ! 

Jag trodde nog aldrig att det här skulle hända. I princip den enda filmen jag har sett senaste månaden är Daddy's Home. Men jag känner ett behov. Jag känner alltid ett behov. Jag älskar mina Frozen-referenser, men det är som när Elsa blir kallad av sin mamma i Frozen II. Det är känslan jag har med bloggandet. 

Mitt liv just nu är organiserat kaos. Jag har en pojkvän whom I love very much, jag har sommarlov från en utbildning jag har en extrem hatkärlek gentemot, jag försöker skapa en vardag jag är nöjd med och känner att jag har kommit en bra väg, jag jobbar med min hormonella och psykiska hälsa, jag försöker hitta en mittpunkt mellan stor- och småstadslivet. Det känns som att jag står på mållinjen till mitt idealliv, men är lite paralyserad.

I detta pussel är Fiktiva Em en bit. Jag försöker vårda mina intressen och introducera mer saker som får mig att må bra. Det här får mig att må bra, och därför tänker jag ta vara på det. Det kommer säkert fallera, I'm not going to lie, men jag ska försöka. 

Och det är med det här inlägget vi börjar. Med ett bokinlägg. Trots att jag precis som med film inte har läst en bok på ett bra tag. Perfekt. I och med att jag har börjat plugga och därför har lästvång försvinner viljan ganska snabbt till att läsa utöver det. Men alas! Det här inlägget är någonstans att börja.


Jag skäms inte ens över att säga det här, men jag gav upp på sommaren väldigt tidigt i år. Jag fick mina veckor i solen runt midsommar, och nöjde mig med det. Nu vill jag ha höst. Jag vill dricka te, jag vill gå på promenader i ett oranget landskap, jag vill spendera mina morgnar pluggandes på ett fik, och jag vill läsa thrillers. Så det är vad den här listan består av.

The Perfect Child av Lucinda Berry
Goodreads

Den här boken är bara med på den här listan för att jag lånade den på biblioteket i veckan. Blev intresserad av framsidan på boken, kollade att den hade över 4-stjärnor i betyg på Goodreads och sen fick den komma med mig hem. Har dock sett att den har väldigt mixade recensioner nu i efterhand. Äsch! 

Local Woman Missing av Mary Kubica

Det här är den bok jag har haft på min att läsa-lista längst av alla böcker på den här listan. Den blev nominerad 2021 på Goodreads för "bästa thriller/mystery", och sedan dess har jag bara varit övertygad om att jag kommer älska den. Mixade recensioner på den här med, men allt jag vill ha är en välskriven thriller.

Good Bad Girls av Alice Feeney

Jag gillar inte Alice Feeney! Jag klickar inte med henne. Sometimes I Lie var helt okej, Rock Paper Scissors gillade jag inte. Men självklart ska vi ge hennes uppkommande bok, Good Bad Girls, en chans. Hon är ändå en av våra främsta thriller-författare just nu.


All the Dangerous Things av Stacy Willingham

Vet inte om alla har en person på Goodreads vars åsikter du alltid litar på, men det har jag. Och min person älskar Stacy Willingham. Jag har haft hennes bok A Flicker in the Dark på min att läsa-lista ganska länge, men nu har hon släppt en ny bok och då hamnar den först på priolistan istället. Gillar även barn-kidnappningsböcker. För att inte låta som en psykopat. 

The Only One Left av Riley Sager

Jag har läst ett X-antal Riley Sager böcker och trott att författaren är en tjej. Är ni också så att ni helst läser böcker skrivna av tjejer? Trots min besvikelse, så kommer jag alltid läsa en ny Riley Sager release. Ett plus också att den här har tagits emot väldigt positivt. 

None of This Is True av Lisa Jewell

Vår romance book turned thriller writer, Lisa Jewell. Kvinnan som startade min förkärlek för "barn som blir kidnappat" handlingen. Igen, utan att låta som en psykopat. Det här är hennes senaste bok som har blivit tokhyllad. Ett måste. 

0 comments