4 filmer att lugna ditt sinne 2021

Om det är något jag har upptäckt med mig själv under 2020, så är det att jag uppskattar drama. Inte något gastkramande, utan något lågmält. Ett mysigt, men gripande drama. Något som omfamnar dig, lugnar dig. Så det är precis vad jag tänkte tipsa om i det här inlägget. 4 filmer som släpps under 2021 som kan lugna ditt sinne.

Land

2021 kommer antagligen bli ett galet filmår. Med nya superhjältefilmer. Med en ny James Bond, en ny Mission Impossible. En ny Dune! En ny Top Gun! Men filmen jag ser fram emot mest, är Land. Jag vet, vad har hänt? Jag älskar den här trailern. Den får mitt hjärta att slå, mitt blod att pumpa. Robin Wrights debut som regissör, med Robin Wright i huvudrollen. Vildmarken. Mycket känslor, åh. 

"A behaved woman seeks out a new life, off the grid in Wyoming."

Supernova

Om hjärtkross inte är lugnande för dig, så skulle jag inte rekommendera Supernova. För om trailern visar oss något, så är det att denna film kommer att göra ont. Karaktärsdrivet, med bra skådespelare bakom förarsätet (bokstavligt talat). Colin Firth, Stanley Tucci. Detta kommer bli fantastiskt.

"Sam and Tusker are traveling across England in their old RV to visit friends, family and places from their past. Since Tusker was diagnosed with dementia two years ago, their time together is the most important thing they have."

The Dig

Arkeologi är ett väldigt spännande yrke, i alla fall i mitt huvud. Men det ska alltid vara så stort, så mäktigt. (Och i film börjar oftast något leva). Därför kommer The Dig som en frisk fläkt. En utgrävning, en berättelse mellan generationer. En verklig berättelse. Ser fram emot detta. 

"An archeologist embarks on the historically important excavation of Sutton Hoo in 1938."

Minari

Ser inte det här väldigt trevligt ut? En mer realistisk version av "The American Dream", en icke-amerikaniserad "Fresh Off the Boat". En väldigt vacker trailer till ett förhoppningsvis väldigt vackert drama. 

"A Korean family moves to Arkansas to start a farm in the 1980s."

0 comments