Er läsguide till War of the Realms, del 1

Vi har redan behandlat ämnet inför War of the Realms, nu tänkte jag att vi även kunde ta upp hur en ska läsa själva huvudeventet. För serietidningsvärlden är svår att uppfatta överlag, men det blir ännu värre när dessa events händer. Detta är del 1, vilket kommer behandla alla nummer som släpps från onsdagen den 3 april, till onsdagen den 24 april.


War of the Realms, del 1

"The story will detail the heroes banding together when Malekith the Accursed leads his forces to invade Midgard"

War of the Realms #1
3 april

War of the Realms #2
17 april

War of the Realms börjar med två nummer av huvudeventet, War of the Realms. Detta betyder att vi behöver vänta två veckor innan vi kan fortsätta med resten av eventet dock, eftersom att War of the Realms #1 släpps den 3 april, och War of the Realms #2 den 17 april.

Asgardians of the Galaxy #8
10 april

Avengers #18
24 april

Thor #12
17 april

Vi fortsätter sedan eventet med tre nummer som fortsätter det vi har läst innan War of the Realms, med nummer av Asgardians of the Galaxy, Avengers och Thor. De tre serier som huvudsakligen byggt upp War of the Realms innan. Här behöver vi vänta tills den 24 april, på grund av Avengers #18, innan vi kan fortsätta.

Unbeatable Squirrel Girl #43
10 april

Venom #13
24 april

Vad som är bra med att vi väntade till den 24 april för Avengers #18 dock, är att vi kan fortsätta med del 1 utan mer avbrott. Efter huvudserierna, så kommer vi dyka in i två serietidningar vi tidigare inte har läst i samband med War of the Realms, nämligen Unbeatable Squirrel Girl och Venom.

War of the Realms: Journey Into Mystery #1
10 april

War of the Realms: Punisher #1
17 april

War of the Realms: War Scrolls #1
17 april

War of the Realms: Uncanny X-Men #1
24 april

Efter det tar vi oss äntligen in i de nya mini-serier som dyker upp med War of the Realms, Journey Into Mystery, Punisher, War Scrolls och Uncanny X-Men. Detta är fyra serier (det kommer finnas fler, bland annat intressanta Agents of Atlas) som bara kommer existera just under detta event, och som förhoppningsvis kommer vara ganska bärande.


Öppna i ny flik för att förstora.

4 comments

  1. Jag har så svårt att förstå hur releaser av serier fungerar... Varför hoppar det mellan olika nummer? Ex War of the Realms #2 till Asgardians of the Galaxy #8? Är de alla helt nya eller är det gamla grejer som släpps på nytt? Är War of the Worlds en helt egen serie, eller samlar den bara massa olika nummer från andra serier? Behöver man läsa massa annat innan man läser War of the Realms? Haha känns som jag har hundra frågor och jag vet inte ens hur jag ska formulera mina frågor egentligen... Allt känns bara så rörigt för mig som aldrig läst serietidningar förrän nu. Och i det lilla jag hunnit läsa än så länge, är ju allt samlat väldigt enkelt. Saga och Paper Girls är ex bara som vanliga böcker med olika kapitel (som då såklart från början släpptes som små nummer för varje kapitel men nu är samlade i kronologiska volymer). Winter Soldier var också väldigt enkelt samlad i en bok, åtminstone de delarna som jag läste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. När dessa events är, så blandas både nya och gamla tidningar. T.ex. Asgardians of the Galaxy är en lite äldre serie, men som kommer vara med i detta event. Därför är det nummer som bland annat #8, eftersom det är nummer 8 som kommer ha med War of the Realms att göra. War of the Realms är huvudserien i detta event, och är även nytt i och med detta event. Det är alla som börjar med #1. Det blandas nya och gamla serier. Detta är ju ett crossover event.

      I mitt Inför War of the Realms inlägg tog jag ju även upp allt som en behöver läsa innan detta också. Innan War of the Realms #1.

      War of the Realms har ju även redan släppts som en prelude, med samlade nummer, som jag nämnde i mitt Inför inlägg. Och hela eventet kommer nog också släppas i en stor bok, om det känns lättare.

      Radera
    2. Det är bara när en vill läsa det i realtid som en behöver tänka på nummer. Annars är det ju bara att vänta tills alla nummer släpps i volymer, som med Winter Soldier.

      Radera
    3. Jaha okej! Tack för infon, du har blivit min hjälpande hand när det det kommer till att lära mig hur serietidningsvärlden fungerar, haha!

      Radera