Just nu

Ny blogg, och jag kände att det var dags att besvara min "just nu" lista igen. Skapade denna för att kunna uppdatera er, på ett lite roligare sätt, om vart jag ligger till i den fiktiva världen. Med böcker, med filmer, med serier, med skådespelare, vad som helst.


Favoritserie just nu?

Om jag skulle vara ärlig skulle jag nog säga att jag inte har någon favoritserie just nu, eftersom jag verkligen inte har varit i någon serieperiod (eller filmperiod, eller bokperiod). Men en serie jag kollade igenom förra veckan och som jag fortfarande tänker på är After Life, så trots att jag kollat klart säsongen som finns ute så måste det ändå vara min favorit just nu.

Den serie du ser fram emot mest varje vecka just nu?

Att ha ett så stort serieschema som jag har känns just nu som en plåga, men jag har faktiskt ändå ett par serier jag ser fram emot varje vecka. Dessa är The Enemy Within, Whiskey Cavalier, A.P Bio och For the People. Två nya serier jag inte hunnit tröttna på ännu, och två serier vars nya säsonger precis har börjat. Älskade Derry Girls också, självklart.

Serie du ser fram emot just nu?

Just nu finns det faktiskt ett flertal serier jag är nyfiken på. Shrill, som släpps på Hulu på Fredag, kan nog bli en stor favorit hos mig. Uppkommande midseason-serierna The InBetween och In the Dark verkar även intressanta. Utöver det måste jag även säga att jag ser fram emot Pretty Little Liars: The Perfectionists, och den andra säsongen av Chilling Adventures of Sabrina.

Serie som helst kan avslutas just nu?

Just nu följer jag faktiskt ingen serie som jag tycker är plågsam att ta mig igenom. Jag har blivit mycket bättre på att rensa serier jag inte tycker om, och i skrivande stund skulle jag nog bli ledsen om någon serie på mitt serieschema avslutades. Om något skulle jag fortfarande bli glad om alla Arrowverse-serier lades ner, så jag inte kände pressen att kolla ikapp The Flash och Supergirl.


Favoriter just nu? Karaktärer, skådespelare m.fl.

Min favoritkaraktär är ganska självklart Tony i After Life just nu. Älskade den första säsongen överlag, men älskade också främst Tony. På grund av detta är även min favoritskådespelare just nu Ricky Gervais. Kollar just nu igenom alla hans stand up, samt The Office UK (recension kommer i veckan). Förutom After Life känner jag mig dock ganska separerad från serievärlden just nu, tråkigt nog. Kollar främst bara på Netflix Originals.

Film du ser fram emot just nu?

Om jag ska vara helt ärlig, så måste jag säga att jag just nu faktiskt mest ser fram emot Hallmarks Spring Fever filmer som börjar denna helg. Självklart är jag orimligt taggad på Endgame, men den känns fortfarande ganska långt borta. Så den film jag ser fram emot mest ju nu är faktiskt Flip That Romance.

Bok du läser just nu?

För ett tag sedan kändes det som att jag var på väg att ta mig ur min hemska reading slump som har plågat mig under flera månader, men nu är den tillbaka igen. Vill aldrig läsa, och det suger. Men läser just nu i alla fall The Hollow of Fear av Sherry Thomas, som jag älskar. Har haft åttio sidor kvar i ungefär en vecka, men ska verkligen försöka läsa ut den i veckan. Sedan ska jag läsa Shadow Me av Tahereh Mafi, och sedan Field Notes on Love av Jennifer E. Smith. Förhoppningsvis innan mars är slut.

Serietidning du läser just nu?

Precis som med böcker har jag inte läst mycket serietidningar de senaste månaderna, men det är också något jag vill förändra. Speciellt nu inför War of the Realms med en av mina favoriter Malekith i spetsen. Men det jag (försöker) läsa just nu är i alla fall den nya Captain Marvel-serien av Kelly Thompson. Läser det första numret, som innehåller Jessica Drew, och älskar det hittills. Efter det ska jag nog ta mig an min War of the Realms reading list.

0 comments